na grub in commando-mode ipv grafische Gnome mode

Beste allen,

Na de vorige draad over Nvidia-driver die succesvol is afgesloten, open ik nu een nieuwe draad. Ik heb stretch met gnome geïnstalleerd in mijn nieuwe laptop, een HP Envy 17-n120nd (die ik met flinke korting heb kunnen aanschaffen). De installatie verliep goed, tot en met grub. Echter, na grub kwam ik in de commando-mode terwijl ik graag direct in de grafische omgeving van Gnome wil komen. Overigens, eerst flikkerde de inlog-tekst van de commando-mode ongeveer tien à vijftien seconden flink, direct inloggen was nog niet mogelijk. Daarna hield het op met flikkeren en kon ik gewoon inloggen. (Misschien ergens toch nog openstaande issue met de nvidia-driver?)

Wat kan ik doen om automatisch de grafische gnome-omgeving te krijgen na grub? En toont dat flikkeren iets fouts aan?

Groet,
Frank