Shortcut naar Iceweasel in Gnome3

Hallo,

Ik probeer in Gnome3 een shortcut ctrl-b te maken naar de browser, maar
deze opent dan een nieuw venster, terwijl ik graag wil dat mijn al
geopende browser dan op de voorgrond komt. Hoe zou ik dat kunnen realiseren?

Als ik als applicatie "iceweasel %u" opgeef (zoals in het .desktop
bestand staat) dan opent hij wel de bestaande applicatie, maar met een
nieuwe tab waarin staat dat hij de website www.%u.com niet kan vinden, ahum.

Iemand een idee?

Achtergrond:
De applicaties in de overview-mode lijken niet bereikbaar te zijn met
shortcuts. Wat wel mogelijk is, is om daar "iceweasel" te typen (dat
gaat helemaal zoals ik wil), maar dat is wel veel typen...

De shortcuts maak ik met "user | systeeminstellingen | toetsenbord | tab
shortcuts". Een beschrijving staat hier:
http://www.kumarchetan.com/blog/2013/05/26/how-to-create-custom-keyboard-shortcuts-in-gnome3/

Hier staat overigens een leuke inleiding in de gnome3 desktop:
https://wiki.gnome.org/GnomeShell/CheatSheet

Groet,
Paul

--