Re: Regarding: smb.conf plots gewijzigd

Geert Stappers schreef:

> Mijn inschattings is dat het midden is tussen de ontkenning van
> high-tech en een poging om complexiteit willen versimpelen.
>
> En laat ik een stap verder gaan en met niet onderbouwde beschuldingen
> komen: tools als webmin en swat.

Webmin en Swat zijn niet geinstalleerd.

Er is wel een standaard Gnome desktop geinstalleerd en dat heeft ook
enkele beheer-opties voor Samba waar ik niet erg in thuis ben.

> Mijn advies: Opleiding, scholing en/of uitleg.

De lokale beheerder daar weet hoe hij Samba kan configureren d.m.v. het
wijzigen van /etc/samba/smb.conf, dat doet hij ook regelmatig. Maar de
laatste tijd was dat niet nodig.

Hij had die dag alleen een custom-scriptje gedraaid om SSL-keys aan te
maken. Dat staat los van Samba, maar hij kan een fout hebben gemaakt
natuurlijk.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--