Re: Proposed updates

Heiko Noordhof schreef:

> [...]
> niks stuk maken. Daarom komen ze niet direct in de normale updates
> terecht. Maar na enig testen in de praktijk worden ze bij de normale
> updates gezet.
>
> Daardoor kun je kiezen: als je security-updates pas wilt hebben als ze
> een tijdje getest zijn, dan zet je *geen * regel met
> (snel) veilig, maar wel wat stabieler. Wil je de |security-updates wel
> zo snel mogelijk hebben, met iets meer risico dat ze iets breken, dan
> zet je *wel* een regel met |http://security.debian.org in je
> sources.list. Door dit mechnisme kun je kiezen..

Heel interessant, eigenlijk is een dergelijk mechanisme al lang een wens
van me. Ik denk dat ik bij een boel klanten security.debian.org weg ga
halen.

Alhoewel, in een noodgeval, zoals een zero-day-exploit, wil je
security.debian.org eigenlijk wel weer kunnen gebruiken. Wordt nog even
piekeren hoe dat dan handig kan.

> [...]
> Proposed-updates = security-update + andere nog-beter-te-testen updates.
> ("proposed updates" betekent ook: "voorgestelde updates").
>
> Met proposed-updates heb je dus ook de updates die nog niet helemaal
> vrijgegeven zijn. Een soort 'testing' binnen 'stable' dus, inclusief
> security-updates.
>
> Heb je proposed-updates in je sources.list, dan zou je
> begrijp (al kan het geen kwaad).

> directory dan dat je apt-get wil gaan installeren zou kunnen zijn dat de
> updates die je "mist" al doorgevoerd zijn naar de normale updates. (maar

Als ik je verhaal lees denk ik dat het security-updates zijn.

Verder is er natuurlijk net een point-release geweest. Omdat ik normaal
"apt-get dist-upgrade" doe, krijg ik die waarschijnlijk binnen.

> Zie ook nog deze pagina:
> http://www.debian.org/releases/lenny/i386/release-notes/ch-whats-new.en.html#proposed-updates-intro

Bedankt voor je verhaal!

Met vriendelijke groet,