Mislykket serveropdatering ...

Jeg tog mig sammen til at opdatere min server til etch. Ufff, nu går al
apt-get og dpkg i stå med:

> E: Jeg kunne ikke lokalisere filen til mdadm-pakken. Det betyder muligvis
> at du er nødt til manuelt at reparere denne pakke.

Hvad gør jeg ved det?

Når pingvinen er særligt ondskabsfuld siger den tilmed:

> [...]
> at du er nødt til manuelt at reparere denne pakke.
> E: Kunne ikke læse katalog med lister ... er du root?

Det sidste forstår jeg ikke (jeg er root):

> [...]
> Havde http://security.debian.org etch/updates/main Packages
> Havde ftp://mirrors.dotsrc.org stable Release.gpg
> Henter:2 ftp://mirrors.dotsrc.org stable Release [58,2kB]
> Henter:3 ftp://mirrors.dotsrc.org stable/main Packages/DiffIndex
> Ignorerer ftp://mirrors.dotsrc.org stable/main Packages/DiffIndex
> Henter:4 ftp://mirrors.dotsrc.org stable/main Sources/DiffIndex
> Ignorerer ftp://mirrors.dotsrc.org stable/main Sources/DiffIndex
> Havde ftp://mirrors.dotsrc.org stable/main Packages
> Havde ftp://mirrors.dotsrc.org stable/main Sources

/etc/apt/sources.list
> deb ftp://mirrors.dotsrc.org/debian/ stable main
> deb-src ftp://mirrors.dotsrc.org/debian/ stable main
> deb http://security.debian.org/ etch/updates main

Hvordan får jeg iøvrigt pingvinen til at snakke engelsk? Det er ikke særlig
effektivt at google danske fejlmeddelelser.

Flemming Bjerke
Hyldebjerg 67
DK-4330 Hvalsø
Phone: +45 46928846