Re: Comprovar signatura de certificat x509

El 27/12/23 a les 21:06, Xavier Drudis Ferran ha escrit:
El Wed, Dec 27, 2023 at 08:28:01PM +0100, Narcis Garcia deia:
Bones i festives, per qui pugui.

Vaig crear un certificat auto-signat (clau privada i clau pública), com a
«Autoritat de Certificació» (CA), per a poder generar els meus certificats
signats amb openssl:

/etc/ssl/private/CA@CA.key
/etc/ssl/certs/CA@CA.pem

Aleshores he creat certificats signats per la CA com:
/etc/ssl/private/Un.key
/etc/ssl/certs/Un.pem
/etc/ssl/private/Dos.key
/etc/ssl/certs/Dos.pem

El què passa és que tot això ho vaig fer de forma caòtica i ara em sembla
que accidentalment vaig crear diferents CA i tot plegat ha perdut
coherència.

Algú sap com verificar, per línia de comandes, que un certificat d'usuari ha
estat signat amb determinada clau d'autoritat?

Un exemple imaginari:
$ openssl --verifica-signatura /etc/ssl/certs/CA@CA.pem
/etc/ssl/certs/Un.pem

He cercat per Intenret, i trobo explicacions de què es treuen uns bits del
«Un.pem» i es comparen amb uns altres bits del CA@CA.pem i em perdo.

Gràcies.

de memòria diria que era

openssl verify -CAfile /etc/ssl/certs/CA@CA.pem /etc/ssl/certs/Un.pem

on amb -CAfile  la concatenació de els PEMs dels certificats de les CAs
intermitges si n'hi ha i la CA arrel.

Alternativament li pots passar un CApath amb un directori on hi hagi
certificats de CAs,

si no, man openssl-verify

Funciona exactament com has escrit.
Gràcies.

--

Narcis Garcia

I'm using this dedicated address because personal addresses aren't masked enough at this mail public archive. Public archive administrator should remove and omit any @, dot and mailto combinations against automated addresses collectors.