Re: (deb-cat) Patrocinis de l'empresa Mozilla

administrator should fix this.
El 20/04/17 a les 11:50, Josep Lladonosa ha escrit:
> Hola,
> Val a dir que entenc la crítica als temes de privacitat (de fet em
> decanto més cap a la banda de la "prudència" enfront grans
> corporacions, etc.), però...

> m'has fet llegir l'avís sobre privacitat. He entès d'allà que les
> dades privades només les usen en l'àmbit dels serveis que ofereixen i
> que no les comparteixen (en principi, llevat de casos on la llei els
> ho exigeixi, etc. i que trobo raonables). El punt més "delicat" podria
> ser el tema del "Sync" però llegint bé es veu que les dades que
> [...]

Això de l'ús de dades per finalitats que no s'han pactat en confiança
amb l'usuari és un problema, sí, però jo em queixo més severament de què
la frase «Gairebé estem!» que porta anys enunciant-se als usuaris a
través del navegador de Debian és capciosa: pretén un consentiment per
una raó falsa: que la instal·lació o configuració és incompleta (doncs
mal feta) si no es fa el registre i accepta el «contracte».

Per mi la solució a Debian no és que Mozilla (que porta anys al servei
dels recol·lectors de dades personals) canvii temporalment la frase,
sinó que Debian no delegui això (i altres coses) a criteri de Mozilla;
bé sigui adoptant GNUzilla/IceCat o un altre navegador, o bé sigui fent
la mateixa neteja que es fa per passar de Firefox a Icecat.

Ens imaginem un capellà acompanyant la matrona en un part? Podria dir el
mateix amb la pila baptismal i el llibre de registre quan surt el recent
nascut: «Gairebé estem!»