Re: Disc dur nomès per arrencar

> Hola,
>
> Tinc un antic portàtil HP Omnibook Xe2, que m'agradaria utilitzar-lo com a
> servidor domèstic pel seu baix consum.
>
> Servidor WEB, FTP, Correu, p2p, etc...
> Radio per Internet...
>
> He pensat en instlar-li Debian sense les X.
>
> El problema que trobo es que el disc dur fa molt soroll i té molt poca
> capacitat. M'agradaria doncs tenir-lo desactivat i utilitzar un disc dur
> extern per USB o fins i tot un disc dur per ETHERNET.
>
> Remenant la BIOS  observo que nomès pot arrencar des d'el CDROM, diskete o
> disc Dur.

> [...]

Bones !!!

En principi ambdues opcions, arrencar amb CD o amb el disc dur intern són
viables. Probablement l'únic problema "important" sigui el temps que tardi
en inicialitzar-se el disc dur usb extern, si tarda massa et trobaries amb
una mena de "race condition" de tal manera que quan el sistema volgués
canviar d'arrel ( pivot_root ) es trobaria que encara no està disponible.

Sí empres testing o unstable pots jugar amb les initramfs-tools i
modificar-les per assegurar-te que el dispositiu estigui a punt.

A http://xarnoppix.software-libre.org/articles.php?lng=ca&pg=62 hi
trobaràs informació que et pot servir.

Finalment un cop arrencat l'init del disc dur extern podries afegir algun
guió d'inici que de forma controlada desactives el disc dur intern.

Aprofitant que he firat un disc dur usb extern de 80Gb miraré de donar-hi
un cop d'ull amb més tranquilitat i ja diré alguna cosa.

Sort !!!