Re: CVS mi SVN mi?

"Tolun ARDAHANLI" <tolun.ardahanli@linux.org.tr> writes:

> Merhaba arkadaslar;

Merhaba,

> Hepinize kucaklar dolusu sevgiler...

Bilmukabele :)

> CVS ve SVN uzerine birkac dokuman okudum ancak karar
> veremedim... dusuncelerim daha cok CVS tarafina ancak onun icinde
> ayrintili bir dokuman bulamadim... CVS kurulumunu ve yonetimini nasil
> yapabiliriz?

Kesinlikle SVN.

Aklıma gelen bir kaç üstünlüğünü yazayım (CVS'e göre üstünlüğünü):

       * Yönetimi kolaydır.

       * Sembolik linkleri depoda tutabilirsiniz.

       * Bir sunucuda birden fazla depoyu rahatlıkla tutar ve kolaylıkla
         yönetebilirsiniz.

       * svn+ssh://, http://, https://, svn:// gibi daha human-writable
         kullanımı vardır.

       * Apache ile kullanabilirsiniz ve kesinlikle Apahce kullanmanızı
         tavsiye ederim. Atamayacağınız takla yoktur Apache ile.

       * CVS gibi arka planda RCS kullanmaz, kendine ait dosya sistemi
         vardır.

       * Binary diff alıp dosyaları o şekilde tutabilir.

       * CVS'deki gibi dizin silmek işkence değildir (svn rm
         yeterlidir).

       * svn cp, svn mv gibi kolaylıkla alışılabilir komutları vardır ve
         bunlar dosyaların kopyalarını tutmazlar, sunucu tarafında
         basitçe kopyaladınığız/taşıdığınız andaki revision numaralarına
         göre hedef kısım için birer bağ oluştururlar ve değişiklikler
         buradan itibaren devam eder.

> Tekrardan iyi calismalar... kolay gelsin...

Sevgiler

-Cafer