Re: systemd

On Sat, 13 Sep 2014 22:44:15 +0200
Ivar Walfridsson <iwar@wibmc.se> wrote:

> Här kanske du redan varit ?
> http://www.tecmint.com/systemd-replaces-init-in-linux/

Det var en intressant jämförelse i slutet av artikeln.
Fantastiskt, 125000 rader kod. 900 filer. Varför så komplicerat?
Ej portabel utanför x86. Varför? Verkar ju jättebra nu när folk börjar
använda ARM i allt större utsträckning.
Loggar lagras binärt. Smart?

Här finns några åsikter:
http://en.wikipedia.org/wiki/Systemd#Controversy