Re: [OT] Telia ADSL och SSH

> Jag har Tyfons ADSL och ett parallellkopplat jack. När jag lyfter
> luren
> vid det jack där ADSL-modet/min server är ansluten bryts internet. Går
> det att koppla så att telefoni och internet fungerar samtidigt? Hur
> gör
> man en korrekt kabeldragning?

Då har du kopplat fel. Kolla
http://www.telia.se/privat/support/bredbandviatelejacket/kopplainbbviatelejacket

Du måste ha ADSL-modemet kopplat före alla andra telefoner. Det
innebär att splittern (filterburken) måste sitta i det första jacket
på inkommande teleledning. Dessutom måste du koppla så att alla
telefoner sitter kopplade _bara_ på splitterns telefon-utgång.

/jens

Jens Andersson                  jason@barbanet.com
VHF: SC8895                         MMSI:265586130
PGP finger print:
BD36 399B 2594 74DA  EFAB B72C B655 55D1