Re: SV: Testmeddelande

Tore Ericsson wrote:

> Och en lördag dessutom ;) -- Men, för att nu övergå till att vara en aning
> mindre off-topic:
>
> Varför inte i stället en rejäl UTF8-kampanj (men anti-HTML) så att alla andra
> språk också kan vara med på riktigt? -- Eller ska vi återgå till att använda
> []\ (eller hur det nu var på sjuttitalet)?

*bakis-mummel* Top-posting... ;-) *bakis-mummel*

Nä, nu ska jag inte vara sån. Det är ju inte qmail-listan, trots allt.

Tyvärr innebär en flexibel konsultanställning lika mycket flexibilitet
gällande arbetstider, så den här helgen fick jag bita i det sura äpplet.

Jag håller med dig. Inskränkning av teckentabeller känns som något vi
borde ha passerat genom inträdet i 2000-talet. Hur mycket svinntid läggs
egentligen inte på konvertering fram och tillbaka mellan olika tabeller?

Det skulle vara intressant att se någon empirisk data i ämnet. En
uppskattad tidspåslagning enbart orsakad av teckenkonvertering borde
vara fog nog för en påskyndning av UTF-8 som standard i Mindre Seriösa
(MS, fniss) operativsystem och webapplikationer, på riktigt :-)

--
|_|O|_|  Kim Christensen - åter på kontoret...
|_|_|O|  Public key (0xB37C416D):         http://dump.rac.nu/kchr.asc
() ascii ribbon campain - against html e-mail
/\ www.asciiribbon.org - against proprietary attachments