Re: x-konfiguration och LiveCD

Hej!

Ja, det är rätt gissat att det är en ny HP-Compaq nw8240. De väntade på
den absolut senaste modellen innan de beställde. Själv kör jag en IBM T41p
utan 3d-acceleration (XFree86, vanliga radeon-modulen) eftersom jag
också haft problem med ATIs "hemliga" fglrx-modul. Har inte vågat testa
den senaste.

Det verkar som sagt vara så att hårdvaran rapporterar fel synkfrekvenser
och kanske rentav fel chips till xservern. Kan man ringa HPs officiella
linuxsupport om det? Enligt vad jag läst stöder HP officiellt Ubuntu på
sina maskiner även i Europa numera.

Hälsningar Fredrik