Re: JavaServer Pages

On Mon, 18 Apr 2005 16:30:24 +0200
kringla <kringla@home.se> wrote:

> Ska köra JSP-server i min hemmaburk för att öva
> på programmering av JSP. Jag har Apache
> installerat också. Vad ska jag installera för
> att "parsa" JSP-sidor i Debian? Vill helst
> använda paket vid installation.
>
> Finns det någon modul e.dyl. man kan lägga till
> Apache för att slippa använda en ytterligare
> "webbserver"?
>
> Lite drygt att behöva skriva 8080 hela tiden om
> man kör på port 80 med apache.

Jag har labbat lite ikväll.

Har letat lite mer nu och lyckats hitta och
installera paketen:
 gnujsp_1.0.0-6_all.deb
 jserv_1.1.2-2_i386.deb

Har aktiverat stöd för jsp-sidor i Apache (tror
jag, har inte kunnat testa ännu)

cat /etc/apache/modules.conf | grep jserv
LoadModule jserv_module
/usr/lib/apache/1.3/mod_jserv.so

Dock kan jag inte kompilera java-filerna som skall
vara till JSP-sidorna. Jag kan kompilera vanliga
program och applets gjorda i Java utan problem.

Överhuvudtaget hittar jag väldigt lite information
om JSP och Debian.