Re: Ett knippe frågor

> - Mina erfarenheter med Linux (och Debian som den enda
>    distro jag testat) är att det fungerar otroligt bra
>    så länge man håller sig till konsoll-mode, men i X så
>    känns det som ett enda stort lapptäcke. Jag vore därför
>    väldigt tacksam om nån kunde tipsa mig om hur man bör
>    göra för att få ett enhetligt utseende som funkar bra.

Jag förstår vad du menar, det finns ett par (många) glitchar om man vill
ha en snygg och trevlig Debiandesktop. Själv använder jag huvudsakligen
fluxbox med ett fåtal grafiska program som openoffice, opera (nix inte
firefox, det är inte firefox fel det är bara det att opera är sååå najs).
Dock har jag lurat på min hustru, mor och far osv. Debian. Men där har jag
insett att istället för att lägga ner tid på att få det perfekt har jag
använt mig av Libranet (japp den har jag köpt), förut Xandros (Japp den
har jag också köpt) mne har nu helt gått över till Mepis och Ubuntu.
Förhoppningsvis blir även Userlinux en favvo.

Ubintu är överhuvudtaget riktigt trevlig då den använder gnome 2.8 bra
(fastän jag är fluxbox och kdekille).

Så jag rekar helt klart Ubuntu och Mepis för att få en homogen desktop.

Vänlige(n),
Joakim Nordberg
joakim <at> nordberg.org
Nordberg & Nordberg