Re: En fråga till

Emacs
All tid du lägger ned på att lära dig emacs får du igen mångdubbelt när du jobbar med programmet. Det är ett helt fantastiskt underbart program!

Dock har jag personligen haft lite svårt för emacs när det gäller att skriva vanliga dokument, typ sånt man gör i openoffice. Man är så van vid att ha en liten knapp att klicka på för att få rubrik etc. Förmodligen är det bara så att det finns något bra "uppsats-mode" som jag inte lärt mig + hittat ännu.

- Då jag körde Mozilla suiten så funkade det att klicka på en
  länk i ett mail och den laddades i browsern.

Samma här. Kan inte få upp länkar ifrån gaim heller vilket faktiskt blir lite jobbigt i längden.

Jag tycker firefox+thunderbird är suveränt, men som du säger buggar det ganska hårt ibland. Problem jag stött på är att profilen på något vis nollställs, det känns så iallafall, men det handlar om att bokmärken, sparade lösenord+anv.namn, blockerade sidor mm försvinner. Jag är helt säker på att det inte är SBS!

Dessutom tycker jag det vore bra med en import-funktion i thunderbird så man kan importera mail från mozilla + andra versioner av thunderbird ifrån applikationen. Tänk om min farsa på 52 bast ska flytta runt dolda mailmappar! Då blir det mos av allting.

Det här är ju väldigt off topic och passar kanske bättre på en mozilla lista ;)