Re: Fönsterhanterare i X

On Wed, 07 Apr 2004 [18:44],
    Niklas Höglund (niklas.hoglund@telia.com) wrote:

> Förstår jag dig rätt att du har gnome igång, med panelen och så, men att
> själva fönsterramarna saknas?  Om det är så, vilket jag råkat ut för,
> kan du göra som du föreslagits och starta fönsterhanteraren manuellt.
> Jag tror att det är sawfish som är fönsterhanterare i gnome 1, men det
> skulle kunna vara metacity eller sawmill (tidigare namn på sawfish).
> Prova att starta någon av dessa i en terminal, om du kan.  (Genom att
> skriva deras namn.)
>
> Jag kommer inte ihåg vad det var som fick den att inte starta
> [...]

Det är egentligen bara att starta en fönsterhanterare och sedan spara
sessionen så kommer den finnas där tills nästa gång.

     /usr/bin/gnome-session-save

Sanslöst hur sega debian är på att uppgradera sin paketdatabas vad det
gäller Gnome. Stable kör väl fortfarande sawfish och gnome1, medan
unstable precis börjar få in Gnome2.4 (mer än ett halvår efter det
släppts).

Nya 2.6 känns betydligt mer "stabilt" och säkert än tidigare versioner
av Gnome, så att sitta med stenåldersversioner har jag inte mycket för
:)

Debian borde ta och se över sin paketdatabas, som det är nu är unstable
verkligen unstable, men ändå är det inte speciellt nya saker som ligger
där.

/d, börjar tröttna på Debian.

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX