Re: starta program via -> xhost + och export DISPLAY...

On Mon, 25 Nov 2002, Kristian Bäckström wrote:

> rlogin e inte krypterat, ssh däremot är det, och anses vara säkert.

Personligen så föredrar jag kerberiserade tjänster, däribland rsh, rlogin,
telnet och ftp. Detta medgör att du kan använda befintliga scripts och
programvaror (främst äldre sådana) som anropar rsh/rlogin utan att
göra några större förändringar. För de som utvecklar programvaror så kan
det även vara intressant att använda Kerberos för användarhantering, eller
åtminstone lägga in stöd för detta. :)

Använder själv ett flertal Debiansystem med enbart Kerberiserade tjänster
och det fungerar precis så som jag önskar mig, både vid övervakning av
tjänster och användande ur både admin- och användarsynpunkt.

http://www.pdc.kth.se/kth-krb/

 -- Hans.