Re: Re: Problem med exim: cannot connect to server...

On Thu, 7 Nov 2002, Fredrik Persson wrote:

> Först tyckte jag att höhö, det där var ju kul sagt. Men sen funderade
> jag lite till och blev faktiskt en smula orolig. Det är ju förmodligen
> precis så som *DOM* vill att det ska vara. Alla företag, inte minst
> Telia, vill att kunderna ska vara konsumenter, inte producenter
> och vad gäller nätet så är ju de flesta av oss producenter
> av något slag.

Om man ska producera någonting, och då syftar jag inte på användandet av
tjänster som tillhandahålls - t.ex. mail, så bör man rimligen skaffa
sig en sådan access till Internet. Att skaffa en konsumenttjänst för något
som istället lämpar sig för en företagstjänst är bara Fel[tm].

Trots allt; Bredband i Sverige är _fruktansvärt_ billigt, speciellt med
tanke på den mängd bandbredd som tillhandahålls kontra kostnaden för att
bygga upp och driva de näten.

 -- Hans.