Trevnad: Re: Fw: [OT, Flamebait] Re: prob med X

Martin Samuelsson wrote:

> Frågan om listan ska vara ett supportforum eller inte har varit uppe
> förut.
>
> Min åsikt är att en del frågor hör hemma, men att kvalitén på dem bör
> hålla en del klass.
>
> Din gjorde det inte & som man frågar får man svar.

[ klippt: quotes + politisk svada ]

Snälla du :

Visst är det valtider, men måste du för den skull sabba
svenska debianlistan med ovidkommande kommentarer om
politiska åsikter.

Visst, Open Source och Debian innebär i viss mån ett
ställningstagande, men det handlar i mitt tycke _väldigt_
_lite_ om svensk partipolitik, eller ens Europeisk sådan.

Att skriva [OT Flamebite]  är faktiskt ingen ursäkt
för att skapa otrevnad och obehag på en debianlista.

> (Ja, givetvis påverkade din avsändaradress mitt svar. Hade du skickat
> från den adressen du använde nu sist så hade jag nog bara suckat lätt &
> tagit bort brevet direkt utan att svara alls.)

Det är faktiskt helt _ok_ att _inte_ svara folk som i ens
eget tycke (och kanske andras) förefaller ha begränsad EQ.

Vi är många, och _mycket_ olika människor som använder
Debian på ett eller annat sätt.

Snälla, försök att _åtminstone_ förhålla dig _lika_
civilicerad som du antagligen skulle göra om du t ex står
med andra okända och väntar på en buss, och upptäcker att
någon i busskön har en _ovanlig_ politisk nålbricka fäst
vid sitt rockslag, och i övrigt oxå kanske klär sig
annorlunda. I mitt tycke är Svenska Debianlistan _lika_ lite
någons privata revir som just en busshållplats.

Vänligen

/Daniel.2