Re: Arkivering av mail

On Mon, Jan 21, 2002 at 03:59:55PM +0100, Mikael Bergman wrote:
> Jag skulle också vilja höra hur andra fixar och donar med alla sina listor
> som svämmar över med mail.

Jag har inget bra svar på din första fråga eftersom jag inte arkiverar så.

Har förr i tiden haft olika foldrar för listor & personlig mail på ett
flertal sätt, men har lagt av nu. Det ger fler nackdelar än det skapar
fördelar tycker jag.

Eftersom man däremot ibland är intresserad av att enbart läsa personlig mail
innehåller min mutt-konfiguration bland annat följande rader.

macro index . l.*\n
macro index , l!(~l)\n

Vilket innebär att en tryckning på komma resulterar i en begränsad vy där
alla mail till definerade mailinglistor döljs & punkt går tillbaka till att
visa allt.

Så fort jag kommenterat ett mail sparar jag undan det. En folder per person
ungefär. Tror det är följande rad som fixar det.

set force_name

Helst skulle jag vilja hiva in alla mail jag läst i en stor svart låda &
sedan kunna få ut virtuella mailfoldrar ur den lådan beroende på vad jag
önskar i dem.

Till exempel så skulle jag vilja få fram alla mail till eller från Nisse
Hult genom att öppna följande folder:

{imap.example.com/ssl}VIRTUALSPACE/toORfrom/"Nisse Hult"

Någon som sett någon programvara som funkar i stil med det?
--
/Martin