Arkivering av mail

I Outlook, som jag kör på jobbet, finns en trevlig funktion som heter
Autoarchive. Den flyttar eller raderar mail i en folder beroende på hur
gammal den är. Jag vill nu åstadkomma detsamma på min maskin hemma.

Jag läser just nu mail med mutt men vill också kunna läsa med Evolution,
KMail eller något liknande grafiskt. Helst vill jag göra den här
arkiveringen som ett cron-jobb och inte förlita mig till en speciell
klient. Hur löser jag detta? Jag kör f n med mbox-formatet. Om jag går
över på något format med ett mail per fil så är det enkelt med
arkiveringen men blir det inte lite för många filer för att vara praktiskt
om man är är med i några listor med hög volym?

Jag skulle också vilja höra hur andra fixar och donar med alla sina listor
som svämmar över med mail.

M v h,
Mikael Bergman