Re: ATI Radeon All-In-Wonder + XFree86 4.1.0

On Sun, Oct 28, 2001 at 05:14:55PM +0100, Fredrik 'Goethe' Persson wrote:
> Mors...
>
> Jag har problem att få igång mitt Radeon. Min XF86Config-4 samt output
> från startx (startx.log) är bifogade nedan. Jag kör kernel 2.4.13 (inte
> från .deb-paketet, hämtat själv från kernel.org) och har laddat agpgart.o
> samt radeon.o (provat både den från kernelsources och den från
> xfreesources, inget funkar).
>
> Som ni ser så finns det inga errors i startx.log (håller tummarna för att
> jag tog rätt fil...) och XF86Config är genererad från dpkg-reconfigure
> xserver-xfree86. Skärmen är en Siemens MCM 171V. (Syns i filen, xfree
> [...]

Hmmm är du säker på att inte XFree försöker köra typ 640x480@120Hz?
Du skulle ju kunna fuska och sätta ner övre gränsen på VertRefresh lite.

Vad händer om du lägger till lite flera och högre upplösningar?

Själv använder jag xf86config när jag installerar om X.
Eventuellt så kanske du får lägga till ett par modelines manuellt.
Det finns ett par program som kan skapa nya modelines också.
(paketen heter modeline och videogen)

Jag hade liknande problem förut när jag skulle använda 320x240 i XF 3.3

                         /Mikael