Re: man

Hej Henrik

> Jag har gjort en någorlunda blank installation av debian och nu slkanr jag kommandot man. Vart hittar jag det?

De paket du saknar är man-db och manpages, det kan hända att dom paketen
kräver andra paket i sin tur för att fungera.. Du kan använda

apt-get -f install man-db manpages

Ett tips om du söker efter något i ett paket kan du surfa till
http://www.debian.org/distrib/packages
längst ner på den sidan kan du söka på filnamn i paketen
och få reda på vilket paket som filen ligger i.

Det är väldigt effektivt, jag använder det själv ganska offta.

/Ingemar