Re: problem z NAT

On Fri, Sep 03, 2010 at 10:10:54AM +0200, Mariusz Kruk wrote:

> Ma szansę działać. Ale:
> 1) Jest IMHO bardziej zawiłe niż rozwiązanie ze SNAT (i w dwu miejscach, więc
> łatwiej coś przeoczyć). (i może być trudniejsze do zaimplementowania, jeśli na
> serwerze masz coś innego niż "normalny" linux - na przykład entkę, albo
> jakiegoś embedded)

Jest  zawiłe, ale chyba jedyne jak nie chcesz zmieniać innych ustawień
serwera (bo ma inne usługi, które w lanie ma obsługiwać bezpośrednio).

W innym przypadku ładniejszym rozwiązaniem jest, aby serwer wszystko
routował via brama.

> 2) To rozwiązanie nie działa. W tablicy local masz wpis do lokalnej sieci
> bezpośrednio.

Jest jak jest, ale działanie sprawdziłem ;) :

Pakiety wychodziły z serwera z docelowym MAC bramy, a lokalny host
nawiązał połączenie z serwerem via brama.

U mnie wpis "do lokalnej sieci bezpośrednio" jest w tablicy main, a nie
w local. Jeżeli masz inaczej, to nie wiem skąd się to wzięło, bo ja
raczej przy tym nie grzebałem ;)

A kolejność tablic jest taka:
$ ip rule s
0:      from all lookup local
32765:  from all fwmark 0x1 lookup WWW_LOCAL
32766:  from all lookup main
32767:  from all lookup default