Problem z X-ami

Witam.
Mój problem jest następujący. Gdy używam trybu graficznego (gnome) mając skonfigurowane połączenie z Internetem i nagle tracę to połączenie (np wywala się domyślna brama) to wówczas wszystkie aplikacje mulą mi niemiłosiernie, a dokładniej strasznie długo się odpalają, tak jakby mój komp najpierw chciał coś zrobić w sieci a potem dopiero uruchamia mi aplikację.
Z tego co mi się wydaje to serwer X używa adresu 127.0.0.1 a ten przecież mam cały czas dostępny.
Podobna sytuacja ma miejsce gdy używam iplusa (wysokie pingi) wtedy też wszysto się muli przy odpalaniu.

Miał ktoś podobną sytuację ?
w PLD tego nie miałem

Może jakiś konfigurator używa zamiast 127.0.0.1 jakiego innego adresu.

Pozdrawiam

--
 <maciek986@interia.pl>

Zostan Dziewczyna lub Chlopakiem lata!