Re: alsa, kolejność urządzeń

Jezeli karta i kamerka uzywaja oddzielnych modułów (mozna ewentulanie skompilowac kernel zeby byly to moduły) to zdajesie ze w /etc/modules mozna wyszczegolowic te moduly i beda one ladowane w tej kolejnosci jak podane.

Mialem kiedy podobny problem majac karte ethernetowa i wifi. I raz wifi bylo jako eth0 a raz eth1.
Ladowanie modulow pomoglo jak opsialem wyzej.

Maciek
Witam!

Czy można odgórnie ustalić kolejność urządzeń dźwiękowych jakie wykrywa alsa?
Bo jest taki problem: mam kartę dźwiękową na płycie i kamerkę internetową z
mikrofonem na USB. Polecenie "aplay -l" pokazuje, że moja karta to "card 0",
więc w pliku "~/.asoundrc" mam m.in.: pcm "hw:0,0". I wszystko gra... do
następnego restartu. Przy uruchomieniu mogą nastąpić dwie sytuacje. Albo alsa
uzna, że karta dźwiękowa to nadal "card 0" i wtedy dalej wszystko jest w
porządku, albo uzna, że "card 0" do kamerka, a karta dźwiękowa to "card 1". W
drugim przypadku żeby usłyszeć dźwięk muszę w ".asoundrc" ustawić pcm "hw:1,0".

Jak sami się pewnie domyślacie takie przestawianie na dłuższą metę staje się
irytujące, stąd moje pytanie. Czy można to tak skonfigurować, żeby karta
dźwiękowa była przez alse traktowana zawsze jako "card 0" albo zawsze jako
"card 1"?