Re: serwer z paczki

Dnia 23-05-2006, wto o godzinie 19:03 +0200, stentor napisał(a):

>   sciagnalem zrodla xampp-linux.tar.gz ze strony www tego projektu.
>   jest to kompleksowy serwer www z apache,php,mysql i pare innych
>   dodatkow.
>   instalacja opiera sie jedynie o rozpakowanie archiwum i uruchomienie
>   skryptu startujacego

Nie będę pytał w czym takie archiwum jest lepsze niż pakiety debiana (a
w czym gorsze to raczej wiem)

>   ale:
>   system nie widzi zainstalowanych komponentow tzn. apache,
>   mysql'a,poniewaz podczas instalacji np sqwebmail
>   system chce zaistalowac sobie wlasnie apache, apach2-utils.

Jeśli już chcesz mieć z .tar.gz serwer, to czemu nie sqwebmaila też z
archiwum? System nie zobaczy, ponieważ przeszukuje jedynie bazę
zainstalowanych pakietów.

>   czy powinienem z tej paczki *.tar.gz zrobic plik *.deb i
>   zainstalowac dopiero w systemie aby wszystko bylo cacy?

Jeśli by ta paczka miała w nazwie apache, php, mysql i te "parę innych
dodatków", to jasne, nie wiem tylko jak ;-) Można by tworzyć pakiety
które miałyby tylko udostępniać daną nazwę jako zainstalowane, ale z
czasem mogą być wymagania co do wersji pakietu i będą zgrzyty.

Odpowiedź więc: jeśli już koniecznie chcesz (jako "łatwiejsze"
rozwiązanie) rozpakowywać archiwum to pozostaje Ci zabawa z
rozpakowywaniem reszty, do końca. Mieszać tego nie warto.

Cytat dnia:
[...] Tylko po co, skoro Debian to dystrybucja binarna, która ma pakiety
właśnie po to, żeby z nich korzystać.
- Filip 'Hadret' Chabik ( http://www.debianusers.pl/article.php?aid=79 )

--
mirosław boruta