Re: ntfs+zwyklyuser=katalogi to pliki ><

On Wed, Jan 26, 2005 at 10:38:34PM +0100, mons wrote:
> mount /dev/hda1 /mnt/windows -t ntfs -o umask=555
> Jako root są katalogi i sa pliki (wszsytko cacy). Ale jako user
> katalogi są w formie plików, do tego te ukryte pliki są niewidoczne.
> Jakies rozwiązanie znacie? umask dałem taki, bo chce tylko odczyt i
> executable, aby wine uzywał bibliotek xp. Chyba, ze mam inaczej tego
> dokonać?

Umask to coś zupełnie przeciwnego do praw, zresztą jak nazwa wskazuje
(maska). Zatem umask to negacja logiczna praw jakie chcesz osiągnąć.
Jednym słowem, gdyby chcieć pełne prawa dla wszystkich, należałoby dać
umask=0.

Zamiast tego można też kombinować z opcjami uid= i gid=.

Wanted