Re: net w sarge

> Witam
> chcialem zainstalowac serga z obrazu net instal.i zaczely sie
> problemy.on wykrywa sobie polaczenie dhcp gdzie ja mam statyczne ip.
> wiecie moze jak postawiac  ip,dns i maske podsieci?
> jakby ktos mogl mi mnapisac komendy dla moich parametrow bede wdzie3czny.
>
> ip:192.168.24.24
> dns: 192.168.24.1
> brama:255.255.252.0
>
> z gory dzieki
> jakim narzedziem(najlepiej graficznym) mozna konfigurowac siec w sargu?

Owszem wykrywa dhcp, ale jak nie znajdzie polaczenia pyta sie o polaczenie statyczne.
Na wypadek gdyby cie nie sluchal, przelacz sie na druga konsole i wpisz
ifconfig eth0 192.168.24.24 netmask 255.255.252.0
route add default gw (tu ip bramy) bo chyba we wiadomosci pomyliles brame z maska.
Potem jakims edytorkiem np vi /etc/resolv.conf i zrob wpis
servername 192.168.24.1
przelacz sie na pierwsza konsole i pojdzie.
No ale to robota dla pracusia :) bo jak wspomnialem jesli nie masz dzialajacego dhcp to i tak w nastepnym kroku instalator pyta o statyczne ustawienia sieci.
Pozdrawiam
Rafal
Rafal Plesniak
R.Plesniak@jaworzyna.org