Re: chroot

> za duzo slashy w adresie za http :]
> usun jednego i bedzie ok :)

O faktycznie, nie wpadlo mi w oko :)

> mozesz mi wyslac :)
> lfe[at]ghnet[.]pl
> [czeka mnie to niebawem i powoli zaczynam zbierac informacje]
A tekst okazuje się jest ten sam :), tylko zauważyłem jedną rzecz u siebie,
jak próbuję zalogować się bezpośrednio na serwerze na schrootowanym koncie,
to też mnie wywala, natomiast działa i po połączeniu przez ssh i po
przejściu przez su z roota, tylko bezposredni login na maszynie nie działa i
co gorsza, jak dla mnie w logach nie mam nic co by mnie naprowadziło
dlaczego

Druga uwaga, która prędzej czy później Wam wyjdzie pewnie, musicie do
schrootowanego środowiska zamountować jeszcze /proc, bo większość aplikacji
(np.ncursowych) nie chce bez tego działać (np. mc :) ), co ciekawe będzie to
ten sam proc co w roocie, więc jak sami twórcy (bodajże chroota) napisali,
jest to teoretyczne miejsce przez które można jednak włamać się na serwer,
na pełny system, polecam w związku z tym założenie np patch openwall na
kernela.

Trzecia uwaga, jak będziecie chcieli za dużo aplikacji różnych dziwnych
udostępnić, to będziecie musieli też zrobić pewnie ldconfiga na
schrootowanym środowisku. (Ogólnie u mnie (mamy własną aplikację
terminalową), zrobienie chroota to dość dużo roboty :) =

Cywarta uwaga, za jakiś czas pewnie poskładam swoje różne uwagi i
doświadczenia dotyczące chroota itp, i wtedy może postawię jakąś stronkę z
nimi i nie omiesykam poslac wiadomosci na liste.

--
Lacze rozne wyrazy i pozdrawiam
Grzegorz Ludwiczek