Re: USB na PCI - uwagi mile widziane

On Thu, Dec 18, 2003 at 04:03:36PM +0100, Roman Kalukiewicz wrote:
> Mój serwerek jest dosyć stary (P120) i będę zmuszony pewnie zakupić sobie
> jakąś kartę USB na PCI. Z tego co pobierznie patrzyłem w kernelu to nie ma
> jakichś specjalnych driverów do takich kart (rozumiem, że nie musi być i
> obsługa USB w kernelu obsłuży taką kartę tak, jak by była na płycie).
>
> Pytania: Czy są jednak jakieś problemy z takimi kartami rozszerzeń na
> stabilnym woody'm? Czy są jakieś modele kart rozszerzeń które się cieszą złą,
> lub dobrą sławą w linuxie? Czy jest coś co przyszły posiadacz/administrator
> neostrady wiedzieć powinien zanim w to się wpuści?

Cześć!

Na dokładnie takim samym sprzęcie (P120) chodzi u mnie "router" dla
dwóch komputerów z kontrolerem usb marki "Digitus Connect" za całe
50PLN. Działa on na standardowym usb-ohci z 2.4.22. Z jednym małym
zgrzytem: Po podłączeniu modemu bezpośrednio do karty był on wykrywany
prawidłowo, a po paru sekundach sterownik "gubił" urządzenie.
Pomogło podłączenie modemu do huba usb, a dopiero później huba do karty
usb. Nie mam pojęcia dlaczego tak się działo, ale po takiej operacji
całość sprawuje się bez zarzutu.

--
Maciej Wachowiec  <dwakwiaty@wp.pl>
JID: <dwakwiaty@jabberpl.org>