open office i kwadraty w menu

odinstalowalem OO jakie bylo w knoppixie i zainstalowalem z sida i mam
teraz kwadraciki w dokumencie i menu zamiast polskich znaczków
(wczesniej było dobrze ) no i goglowalem i wygoglowalem tylko że spadmin
mi pomoze ale spadmin jest do drukowania a to mnie nie interesuje
aktualnie. no dodam jeszcze ze w całym kde i nie tylko kde sa ladne
polskie krzaczki ale:
1. mi sie KWord wywala sie przy zapisywaniu pliku
2. OO ma leciutko wieksze mozliwosci i wolałbym jednak OO