Re: Synchronizacja czasu przy pomocy ntp

On Thu, 10/Apr/03 10:08:02, Izabela Kopij wrote:

> mozesz wyjsnic dlaczego?

Wygląda na to, że jednak mnie trochę poniosło. Googlarka mówi coś innego.
Uprę się jednak przy swoim, tylko z nieco innego powodu.

Ntpdate korzysta z funkcji settimeofday(), przy pomocy której przestawia
czas. Takie rozwiązanie powoduje, że pojawia się nieciągłość czasu.
Szczególnie przykro może się to objawić, jeśli w systemie jest proces, który
okresowo odczytuje czas systemowy.

Demon ntpd korzysta z funkcji adjtimex(), którą przyśpiesza lub opóźnia
systemowy. To zapewnia ciągłość czasu systemowego.

Pozdrawiam,
Krzysztof Mazurczyk