Odp: Re: TPSA, Polpak, DSL

<krzysztof@kulinski.org>
03-01-31 22:16

        Do:     <debian-user-polish@lists.debian.org>
        DW:
        Temat:  Re:  TPSA, Polpak, DSL

Lucas napisal:
>Czy kto? może używa ł?cza stałego z TPSA ??
>Chcę wraz ze znajomymi (14 osób) wzi?ć z TPSA usługę o nazwie DSL 1 Mbit
(...)
>Czy kto?
może mi wytłumaczyć czym się różni? te ł?cza. dlaczego np. 64 Kbit
symetrycznym ł?czem jest o tyyyyyyyyylllllleeeee droższe od 1 Mbit na
DSL'u
???
>Jakie by?cie wybrali ł?cze dla grupy 14 osobowej, nadmienię jeszcze, że
miałby to być Gdańsk, i nieograniczam się tylko i wył?cznie do TPSA.

Do
tej pory moja siec (25 kompow w Sopocie) pracowala na 512kbps Polpaku.
Ogolnie chodzilo to pieknie, no ale koszty... :-/ W zwiazku z tym zapadla
decyzja o zmianie na DSL 1Mbps i musze przyznac, ze nie moge zbytnio
narzekac. Transfery wg. iptraf'a dociagaja do maximum przepustowosci
lacza, czyli
down- 1024kbps i up- 256kbps. Jedynym problemem sa disconnecty spowodowane
slaba jakoscia modemow dostepowych (czy tez routerow ze strony Tepsow), co
moze wkurzac nalogowych graczy ;-) Pomaga hard reset modemu raz na 2 dni
:-D Ograniczen portow itp. nie ma, a nawet mozna sie dogadac, zeby
panowie,
ktorzy instaluja podali haslo do konfiguracji modemu dostepowego (NAT,
firewall i inne uslugi).

Co do ceny Polpaka - placi sie za symetrie transferu
no i za obowiazkowy CIR (dla niewtajemniczonych - predkosc gwarantowana),
ktory jest i tak do najblizszego wezla :-P Zeby bylo smieszniej, to Tepsy
daja modem z zakonczeniem V.35 pomimo tego ze obiecuja RJ-45 - w zwiazku z
tym konieczne jest kupienie routera sprzetowego (okolo 2500zl) lub karty
do
kompa (AFAIR 1200zl).
BTW: za okolo 2 tygodnie bede mial do sprzedania moj uzywany (3 miesiace)
router sprzetowy, info: priv.

ProFutro (Sopot) -
kolega ostatnio narzekal, ze mu tna transfer i wolno chodzi. Przyspiesza
na jakis tydzien przed terminem platnosci faktury, a pozniej znowu zwalnia
;-)

Mam nadzieje, ze to troszke rozjasni sytuacje koledze.
Z podrowieniami,

--
Krzysztof 'C00li' Kulinski
krzysztof@kulinski.org

bede upierdliwy zabraklo slowa "debian" zeby bylo na temat !

t.

--
http://www.nazwa.pl