Re: mplayer i zly framebufer?

On Wed, 4 Sep 2002, Mikołaj Menke wrote:

> Użytkownik Mirek Grochowski napisał:
>
>  >>BTW jak sprawdzic ktorego mam Xa? Poza tym z tego co pamietam zawsze
>  >>mialem problemy z xfree86, dlatego domyslnie uzywam svga. Czy to ma
>  >>wplyw na wydajnosc grafiki?
>  >>
>  >>
>  >>
>  >np:
>  >cat /var/log/XFree86.0.log |grep Version
>  >
> Podany katalog nie istnieje. Moze jakis inny sposob?
Dziwnosc. Wpisz:
X -version

> [...]
>  >Ciebie chyba jedyne sensowne rozwiazanie. Ja polecam zainstalowanie xfree
>  >4.1. Xy serii 4.x sa duuuuuzo wydajniejsze niz serii 3.x. Dodatkowo dla
>  >serii 4 bedziesz mogl sobie sciagnac sterowniki wypuszczone przez nvidie,
>  >wtedy zobaczysz nowa jakosc grafiki w linuksie: pelna (chyba) akceleracje
>  >2D i 3D.
>  >
>  >Nietesty nie wiem skad sciagnac paczki z nowszymi xami dla ziemniaka, ale
>  >kiedys bylo to juz na grupie wiec albo ktos Ci pomoze albo znajdziesz w
Aaa, sorki, ale nie zauwazylem ze Ty to nie On :-))))

> Mam Woody'ego i kiedy wpisuje apt-get install xserver-xfree86 to
> wyskakuje, ze juz jest najnowszy.

W woodym jest jakis 4.1. Nie ma sensu ladowac nowszej wersji. Ponadto
sadze, ze nie przyspieszyloby to niczego w zasadniczy sposob. Ewentualnie
jesli masz karte nvidii to zainstaluj sterowniki napisane przez nvidie,
jesli masz jakas inna karte (do ktorej producent pisze sterowniki, np.
matrox) to tez mozesz je zainstalowac, to na pewno przyniesie poprawe
wudajnosci.

pozdrawiam
--
mirek