Re: [exim] et aliases

Jean-Yves F. Barbier a écrit :

| Le texte OSEF, ce qui compte c'est le n° d'erreur associé!

Je ne sais pas ou trouver ce N°.

Toutefois, voici le corp du message:

pourtant, j'ai bien cette entrée dans mon /etc/aliases

----- Forwarded message from Mail Delivery System <Mailer-Daemon@bureau.veronico.net> -----

Date: Sat, 10 Dec 2011 10:17:46 +0100
From: Mail Delivery System <Mailer-Daemon@bureau.veronico.net>
To: zuthos@laposte.net
Subject: Mail delivery failed: returning message to sender

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

  blague@Bureau.VeroNico.net
    SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<blague@Bureau.VeroNico.net>:
    host smtp.orange.fr [193.252.22.91]: 550 5.1.1 Adresse d au moins un destinataire invalide. Invalid recipient. OFR204_418 [418]

------ This is a copy of the message, including all the headers. ------

--
Quelle est la différence entre un psychiatre et un fou ?
Le diplôme