Re: Fout tijdens apt upgrade

> En wat zegt "apt -f install" nou?

Oké, dan deel ik dat maar opnieuw:
    Reading package lists... Done
    Building dependency tree... Done
    Reading state information... Done
    0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.

Er is niet een 'echt' probleem. Het probleem is dat 'apt upgrade' een
lock zet en tegenwoordig 'apt-get check' diezelfde lock ook wil
zetten. Maar dat gaat natuurlijk niet want een lock kan maximaal door
een proces worden gezet.

Het zou kunnen dat i.p.v. 'apt-get check' 'apt-get --dry-run check'
dit probleem voorkomt. Ik wacht tot er een upgrade nodig is om deze
theorie te testen.
Als dat wel werkt is dat geen bewijs dat het een goede oplossing is.
Het zou kunnen dat --dry-run meer effecten heeft dan alleen geen lock
willen zetten. Maar als aan de ontwikkelaars wordt medegedeeld dat
--dry-run het bovenstaande probleem voorkomt, dan kunnen zij bepalen
of het een acceptabele oplossing is.

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer