Re: Linux Raid1: directories plotseling leeg

Op 2022-09-02T15:02:08+0200 schreef Paul van der Vlis
<paul@vandervlis.nl> in bericht
<uri:mid:[🔎] 3cf22b35-9f00-8e53-1e80-ece13055b138@vandervlis.nl>, inzake:
<Re: Linux Raid1: directories plotseling leeg> het volgende.

> Hallo Jaap en anderen,

> Zou het kunnen dat je dingen dubbel gemount hebt?
Nee, niks dubbel.

> Heb je gekeken met mdadm of alles ook nu nog steeds goed is?
> cat /proc/mdstat
Ja, mdadm zegt clean.

> Heb je gekeken met fsck of er iets te repareren valt aan het
> filesysteem?
>
> umount /dev/md2
> fsck -f /dev/md2

Ja. fsck zegt 0 = OK.
Die -f staat niet in de manpage:
https://manpages.debian.org/bullseye/util-linux/fsck.8.en.html

> Ik zou de boel zoveel mogelijk testen in de raid.
Heb ik gedaan.
> Eventueel met de debian installer in rescue mode. Deze kan ook
> uitstekend omgaan met software raid, encryptie, LVM, etc. Je moet
> alleen wat vaak op return drukken bij het opstarten ;-)
>
> USB is sowieso minder goed bij problemen dan echte SATA.

> Misschien in het filesysteem. Misschien in de hardware.
Ja.