Re: Met welke pdf-lezer worden pdf's geopend?

Paul van der Vlis schreef op wo 29-04-2020 om 15:03 [+0200]:

> Je hebt tegenwoordig .desktop bestanden. Daarin staat of een
> programma
> geschikt is om een bepaald formaat te openen.  Als hij het niet weet,
> gebruikt hij "de eerste" of zoiets vaags.
>
> Groet,
> Paul

Bij mij wordt standaard documentviewer gebruik voor het openen van
bestanden. Die staat bovenin het rijtje van programma's in "openen met"
Hoe krijg je de juiste volgorde in de programma's?
Rechtsklik in bijvoorbeeld Dolphin op het bestand.
Klik niet op "openen met", maar klik op eigenschappen.
Dan zie je daar een knop met Opties voor bestandstype.
Dan zie je het rijtje met de toepassingen voor het bestandstype van het
geopende bestand.
Je kunt programma's toevoegen en de volgorde veranderen.
Wijst zich verder vanzelf.

Groeten,

Dirk