Re: Npostart werkt niet meer

Op 11-01-19 om 18:36 schreef Paul van der Vlis:
> Hoi,
>
> Sinds kort werkt npostart.nl niet meer met firefox 60.4.0esr. Ik zag dit
> gistervond, wat later functioneerde het weer even. Maar vandaag weer
> niet. Verschillende klanten hebben zich gemeld met hetzelfde probleem.
>
> De reclame doet het, maar daarna blijft hij "rondjes draaien".
>
> Het probleem speelt met zowel Debian9 als met Debian10.
>
> Met Firefox 64 schijnt het wel te werken op Debian9 hoorde ik van
> iemand. Vervelende zaak, ik wil geen Firefox 64 maar firefox-esr!
>
> Widevine 1.4.8.1008 is in gebruik, dat is de laatste.

Er is iets veranderd, of ik heb eerst niet goed getest. Sommige
programma's doen het nu wel, bijvoorbeeld:
https://www.npostart.nl/heel-holland-bakt/06-01-2019/POW_03991654
En andere programma's niet, zoals:
https://www.npostart.nl/oudejaarsconference-2018/31-12-2018/BV_101390840
Live TV werkt niet.

Met Mplayer lukt het echter wel. Ook op een systeem zonder DRM en zonder
flash, zoals de PC waar ik dit op type.

Je hebt ook het programma youtube-dl nodig (ik heb youtube-dl uit
backports gebruikt). Anders werkt het niet.

Hiermee kun je live-tv kijken:
mpv https://www.npo.nl/live/npo-1

Let wel op de URL, gebruik voor live-tv "npo.nl" en niet "npostart.nl".

Bij niet-live lijkt het wel weer te werken met npostart, dit werkt:
mpv https://www.npostart.nl/oudejaarsconference-2018/31-12-2018/BV_101390840

Blijkbaar kan het dus ook zonder DRM!

Groeten,
Paul