Re: Auto-login

Op 07-07-17 om 18:25 schreef Patrick Ruytings:
> Kan iemand mij zeggen hoe ik Debian 9 (en andere Linux'en) zover kan
> krijgen dat die automatisch inloggen?

Dat kun je configureren in de display manager, bijvoorbeeld in GDM of in
LightDM.

Zelf ga ik als root op de commandline naar de configuratie van de
displaymanager in /etc, bijvoorbeeld naar /etc/gdm/daemon.conf voor GDM
en naar /etc/lightdm/lightdm.conf voor LightDM.

Bij LightDM zet ik dan bijvoorbeeld:
autologin-user=patrick

En dan logt hij automatisch in. Bij GDM is het net zoiets. KDM weet ik niet.

Groeten,
Paul

--
https://www.vandervlis.nl/