Automatisch updates installeren, na een paar dagen

Hallo,

De afgelopen tijd heb ik wat ervaring opgedaan met het pakket
unattended-upgrades. Het installeert updates automatich.

Ik heb vooral ervaring met de Jessie-versie, aan de versie voor Wheezy
bevielen me een aantal dingen niet. Van die Jessie-versie heb ik ook een
backport gemaakt voor Wheezy. Zie onder.

Ik gebruik een "*" configuratie, dat is nieuw in de Jessie versie. Dat
installeert gewoon alles uit de apt-configuratie. Ik gebruik het vooral
veel op laptops en clients.

Ik vind het mooi, maar ook riskant. Want wat als er een probleem is met
een update?  Dan hebben wellicht vele mensen een probleem, en heb ik nog
niet eens een oplossing (gelukkig komen problemen met updates maar
zelden voor in Debian, maar je weet maar nooit).

Het zou mij daarom mooi lijken om updates welliswaar automatisch te
installeren, maar pas na een paar dagen.

Uiteraard zou ik nieuwe updates zelf wel meteen willen hebben, en
wellicht ook een paar klanten. Zodat ik problemen wel merk.

Nu heb ik een beetje nagedacht hoe je dit zou kunnen realiseren, het
resultaat is dit bash scriptje: https://vandervlis.nl/files/updateafter
Bekijk het misschien eens.

Mooier zou nog zijn als zoiets in unattended-upgrades geimplementeerd
zou worden lijkt me. De auteur heeft al weleens laten weten daarin ook
geinteresseerd te zijn.

Wat vinden jullie?

Groet,
Paul.