Re: Nautilus-dropbox

op 15-08-14 07:52, Geert Stappers schreef:

> En wat komt er aan extra informatie als
>
>   dropbox update
>
> in het zicht uitgevoerd wordt?

Ik krijg dan een GUI waar ik op OK moet klikken om te downloaden. Hij
download dan nogmaals. Als hij op 100% is kan ik alleen op "annuleren"
drukken. Als ik dat doe dan krijg ik deze foutmelding:
----------
/usr/bin/dropbox:364: GtkWarning: IA__gtk_progress_set_percentage:
assertion `percentage >= 0 && percentage <= 1.0' failed
  self.progress.set_fraction(fraction)
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/bin/dropbox", line 374, in handle_data_waiting
    progress, status = self.one_chunk.next()
  File "/usr/bin/dropbox", line 211, in download_file_chunk
    buf.write(chunk)
  File "/usr/lib/python2.7/StringIO.py", line 213, in write
    _complain_ifclosed(self.closed)
  File "/usr/lib/python2.7/StringIO.py", line 40, in _complain_ifclosed
    raise ValueError, "I/O operation on closed file"
ValueError: I/O operation on closed file
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/bin/dropbox", line 1404, in <module>
    ret = main(sys.argv)
  File "/usr/bin/dropbox", line 1393, in main
    result = commands[argv[i]](argv[i+1:])
  File "/usr/bin/dropbox", line 817, in update
    download()
  File "/usr/bin/dropbox", line 504, in download
    raise Exception("user cancelled download!!!")
Exception: user cancelled download!!!
--------

Het lijkt haast alsof hij niet herkent dat het downloaden klaar is.

> En als daar de dezelfde "hang" is, wat is er met een netwerksniffer
> als tcpdump, tshark of wireshark te zien?

Ik zie de klant binnenkort, en zal met hem overleggen of hij wil dat ik
dit verder uitzoek, of dat de webinterface van Dropbox eerst voldoende
is. Zelf ben ik niet zo'n fan van closed source software en hou me er
ook niet graag mee bezig. Het enige wat ik zelf nog gebruik is closed
source firmware en flash. Ik heb deze klant alleen een laptop verkocht,
het installeren van dropbox was "service".

Ik weet van andere mensen dat nautilus-dropbox daar goed werkt (onder
Jessie) dus ik dacht dat het goed zou functioneren.

Groet,
Paul.

--
http://www.vandervlis.nl