Re: Meldingen over externe harddisk

On 10-10-13 12:54, Paul van der Vlis wrote:
> Hallo,
>
> Een klant van me heeft standaard een externe USB harddisk aan de PC
> hangen voor backups. Op de harddisk staan verschillende partities.
>
> Als ze nu haar computer opstart komen er aan de onderkant verschillende
> meldingen van Gnome3 dat er een nieuwe partitie is gevonden op een
> extern medium, en wat ze daar nu wel niet mee wil. Bijvoorbeeld openen
> in bestandsbeheer.
>
> Is het ook mogelijk om deze meldingen niet te geven?

Als ik de filosofie van Gnome3 goed begrijp, zouden deze meldingen niet
storend mogen zijn. Ze verschijnen eventjes onderaan in het scherm, om
na een tijdje weer te verdwijnen.

Vanaf Gnome 3.8 is er in ieder geval weer het nodige in te stellen aan
de notifications... Dat geeft wel aan dat er behoefte aan was/is.

Als de USB disk *altijd* aan de PC hangt, kun je deze ook in /etc/fstab
opnemen; misschien blijft de Gnome volume manager er dan van af.

Dennis

--
D.H. van Dok :: Software Engineer :: www.nikhef.nl/grid ::
Phone +31 20 592 22 28 :: http://www.nikhef.nl/~dennisvd/