Re: Shortcut naar Iceweasel in Gnome3

On 10/10/13 11:44, Paul van der Vlis wrote:
> Hallo,
>
> Ik probeer in Gnome3 een shortcut ctrl-b te maken naar de browser, maar
> deze opent dan een nieuw venster, terwijl ik graag wil dat mijn al
> geopende browser dan op de voorgrond komt. Hoe zou ik dat kunnen realiseren?

Na enig speuren kom ik op wmctrl. Het zou moeten werken met

  wmctrl -a Iceweasel

Voor windows waar de applicatienaam niet in de titel staat (dit is bij een flink
aantal applicaties het geval) kun je met -x matchen op WM_CLASS. Voor een lijst
windows gebruik je wmctrl -l.

Wil je ook dat de browser start als hij nog niet gestart is zul je een scriptje
moeten schrijven.

> Als ik als applicatie "iceweasel %u" opgeef (zoals in het .desktop
> bestand staat) dan opent hij wel de bestaande applicatie, maar met een
> nieuwe tab waarin staat dat hij de website www.%u.com niet kan vinden, ahum.

Deze variant is voor als je een URL hebt die je in iceweasel wil openen. Is hier
niet van toepassing.

> Iemand een idee?
>
> Achtergrond:
> De applicaties in de overview-mode lijken niet bereikbaar te zijn met
> shortcuts. Wat wel mogelijk is, is om daar "iceweasel" te typen (dat
> gaat helemaal zoals ik wil), maar dat is wel veel typen...

In de praktijk is 'ic' of 'icew' al genoeg. Hangt een beetje af van of je ook
Icedove gebruikt. 'bro' van browser zou ook moeten werken.

--
Matijs