Re: rename filenames

Matijs,

Matijs van Zuijlen schreef op 2013-03-25 15:45:
Vinden:

  find -name "* .*"

A-ha daar hebben we find. Dit werkt super.

Voor hernoemen zou ik onder zsh het commando zmv gebruiken, bijvoorbeeld zo:

Helaas is dat wel per directory.

On 25/03/13 14:45, Frans van Berckel wrote:
Hoe zoek je met het find commando in Linux, naar bestanden met een
overbodige spatie voor de extentie? En hoe hernoem je deze vervolgens?

Even als voorbeeld dan moet 'foo bar extra spaces .extention' 'foo
bar.extention' gaan heten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Samen met de vorige e-mail, ga ik kijken of ik deze beide kan combineren.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel