Welk moederbord voor Debian stable?

Hoi,

Ik heb weer een paar klanten die een nieuwe desktop PC willen met Debian
stable (ik verkoop PC's met Debian voorgeïnstalleerd).
De afgelopen tijd heb ik vaak de Asus M4A785-M (of iets uit die serie
voor AMD processoren) gebruikt en dat beviel goed, maar deze zijn niet
meer verkrijgbaar en ik heb er nog maar een.

Is er hier iemand die moederborden (of evt. kant en klare PC's) weet die
geschikt zijn voor Debian stable?

Uiteraard moet alles het goed doen, vooral de netwerkchip en ook geluid
geeft wel eens problemen. Ik wil geen drivers die je ergens moet
downloaden en ook geen "experimentele configuraties". Eventueel is een
gebackporte kernel een optie.

Firmware uit non-free vind ik geen groot probleem, maar ik heb liever
geen graphic-drivers uit non-free, en wil wel een beetje 3D en
accelerated 2D i.v.m. de volgende versie van Debian. Dus dan kom je al
snel bij Ati of Intel grafiek uit.

Groet,
Paul.

--