> wat zegt apt-cache policy ?

--------------
freud:/etc/apt# apt-cache policy
Pakketbestanden:
 100 /var/lib/dpkg/status
     release a=now
 500 http://ftp.nl.debian.org testing/main Translation-nl
 200 http://ftp.nl.debian.org testing/main Packages
     release o=Debian,a=testing,l=Debian,c=main
     origin ftp.nl.debian.org
   1 http://backports.debian.org lenny-backports/non-free Packages
     release o=Debian Backports,a=lenny-backports,l=Debian
Backports,c=non-free
     origin backports.debian.org
   1 http://backports.debian.org lenny-backports/contrib Packages
     release o=Debian Backports,a=lenny-backports,l=Debian
Backports,c=contrib
     origin backports.debian.org
   1 http://backports.debian.org lenny-backports/main Packages
     release o=Debian Backports,a=lenny-backports,l=Debian Backports,c=main
     origin backports.debian.org
 500 http://volatile.debian.net lenny/volatile/non-free Packages
     release o=volatile.debian.org,a=stable,l=debian-volatile,c=non-free
     origin volatile.debian.net
 500 http://volatile.debian.net lenny/volatile/contrib Packages
     release o=volatile.debian.org,a=stable,l=debian-volatile,c=contrib
     origin volatile.debian.net
 500 http://volatile.debian.net lenny/volatile/main Packages
     release o=volatile.debian.org,a=stable,l=debian-volatile,c=main
     origin volatile.debian.net
 500 http://ftp.nl.debian.org lenny/non-free Packages
     release v=5.0.6,o=Debian,a=stable,l=Debian,c=non-free
     origin ftp.nl.debian.org
 500 http://ftp.nl.debian.org lenny/contrib Packages
     release v=5.0.6,o=Debian,a=stable,l=Debian,c=contrib
     origin ftp.nl.debian.org
 500 http://ftp.nl.debian.org lenny/main Translation-nl
 500 http://ftp.nl.debian.org lenny/main Packages
     release v=5.0.6,o=Debian,a=stable,l=Debian,c=main
     origin ftp.nl.debian.org
 500 http://security.debian.org lenny/updates/non-free Packages
     release v=5.0,o=Debian,a=stable,l=Debian-Security,c=non-free
     origin security.debian.org
 500 http://security.debian.org lenny/updates/contrib Packages
     release v=5.0,o=Debian,a=stable,l=Debian-Security,c=contrib
     origin security.debian.org
 500 http://security.debian.org lenny/updates/main Packages
     release v=5.0,o=Debian,a=stable,l=Debian-Security,c=main
     origin security.debian.org
Vastgepinde pakketten:
     davical -> 0.9.9-0
     libawl-php -> 0.43-0
--------------

Het lijkt erop dat "backports" wel een erg lage waardering krijgt, hij
haalt dus iets eerder uit testing dan uit backports. Dat gaat vast vaak
fout. Wellicht een optie om testing een pin-priority van "0" te geven?

En van deze regel snap ik niets, hier komen wellicht de openoffice
problemen uit voort:
 500 http://ftp.nl.debian.org testing/main Translation-nl

Bedankt overigens voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,