Re: Ervaringen met Intel compilers op debian?

On Sat, Sep 12, 2009 at 12:37:46PM +0200, Eric Meijer wrote:
> Hoi,
>
> Op verzoek van Paul van der Vlis een vraag :-)
> Heeft er iemand ervaring met het gebruik van de Intel C++ compiler
> op een debian systeem?

Ervaringen niet, nee. Maar ik weet wel wat de Intel compiler is, en wat
die zou moeten zijn :-)

Het is zo dat de Intel compiler set gemaakt is om binary compatible te
zijn met GCC. Dat betekent dan ook dat die een drop-in replacement zou
moeten zijn.

> Ik ben vooral geïnteresseerd in zwaar
> langdurig rekenwerk (fractals, zie www.elmweb.nl).
> Dingen die ik zou willen weten:
>
> * werkt het op debian, leeft de compiler vreedzaam samen met g++ op
> het systeem

Het is in principe altijd mogelijk om via alternatives daar voor te
zorgen, denk ik.

> * werkt het samen met de Debian boost versie (ik gebruik boost threads)

Normaal wel, wegens de binary compatibility.

> * levert het een aanzienlijk snellere executable op

Het lijkt me dat dat af zal hangen van de exacte code die je schrijft.
Only one way to find out...

--
The biometric identification system at the gates of the CIA headquarters
works because there's a guard with a large gun making sure no one is